[Entwurf] Musterwerkstatt Neudenau 2019, Nachlese

Auf die Frage hin, ob sich in meinem persönlichen Wiki http://jon.federated.wiki noch nützliche Beiträge verbergen könnten, habe ich dort auch noch einmal nachgesehen. Dabei fanden sich Verweise zu anknüpfenden Materialien oder Arbeitsgebieten, die bekannter zu machen der Sache dienlich erscheint.

Diese habe ich für euch in diesen Überblick, und in zwei Extraseiten zur Musterschöpfung und dem Wiki gepflegt.

Die :ballot_box_with_check: Folgeaufgaben der Musterwerkstatt geben einen Eindruck davon, in welche Stoßrichtungen wir nun schreiten.

Zugang zu den Musterspeichern

Im folgenden die

Anschlüsse nach der Werkstatt

Muster

Muster in Wiki

:page_facing_up: Triaging Pattern Design

• :page_facing_up: Tips for writing Pattern Languages
    4b) Organize your patterns into sections.
    Write a little introduction to each section that lists each pattern by name. You may find you need to adjust your linking paragraphs as you study the higher level structure of your patterns. Try to keep 4a and 4b fluid as you write. As you become more familiar with your patterns you may find that they organize themselves.

• :page_facing_up: People Projects and Patterns
    "Who – People, What – Projects, and How – Patterns"

• :page_facing_up: Rule of Three
    A pattern can be called a pattern only if it has been applied to a real world solution at least three times.

• :page_facing_up: Useful Usable and Used
    Patterns are things that are useful, usable, and used!

• :page_facing_up: Leben is Life
    We aspire to a federation that is alive in the way a thriving neighborhood could be said to be so. We sometimes use technical terms like autopoiesis to describe this only to find that German has a better word, leben, that has all of the right connotations, at least to a German.

Wiki als Mustersprache

Wir können Wiki selbst als eine Implementierung von bestimmten Mustern sehen. Diese können wir benennen und uns darüber austauschen.

Alles weitere darüber findet sich in:

[Wiki]

Schnittstellen & Arbeitsfelder

Kreuzungen der Existenzmodi (Latour, Existenzweisen)

Saatgut

[Musterschöpfung]

Futter

unterschiedlich

Kommunikation

Dokumentation / Strukturation